فرمانده سپاه عاشورا:

«اسفندیار قره‌باغی» هرگز از مسیر انقلاب اسلامی عقب‌نشینی نکرد 

سردار «عباسقلی‌زاده» در پیامی به‌مناسبت درگذشت «اسفندیار قره‌باغی»، عنوان کرد: در برابر ملامت رسانه‌های بیگانه که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، به این مرد سترگ هجمه آوردند تا به خیال خود، شاید از مسیر انقلاب اسلامی بازگردد، هرگز عقب‌نشینی نکرد.
کد خبر: ۵۶۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ - 08December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» فرمانده سپاه «عاشورا» استان آذربایجان شرقی با صدور پیامی، درگذشت «اسفندیار قره‌باغی» هنرمند و خالق سرودهای ماندگار انقلابی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر درگذشت هنرمند انقلابی و با اخلاص و بسیجی مبارز، استاد اسفندیار قره‌باغی (رحمت‌الله‌‌علیه) موجب تاثر و تالم فراوان گردید. رضوان خدا بر این «صدای ماندگار» که نیم قرن با آن «حنجره رسا» انعکاس ندای ظلم‌ستیزی و حمایت از مستضعفان بود. مردی که با سرودن «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» در همان اوایل انقلاب، خط بطلانی بر سازش با استکبار کشید و چهره واقعی نظام سلطه را تصویرسازی کرد. با تمام وجود و با اخلاص تمام، هنر خود را در خدمت انقلاب و مردم به کار گرفت و در این مسیر هیچ‌گاه نادم و پشیمان نشد. «دشمن‌شناسی» و «خستگی‌ناپذیری» دو شاخصه مهم این هنرمند بزرگ بود. 

در برابر ملامت رسانه‌های بیگانه که در طول تاریخ انقلاب اسلامی، به این مرد سترگ هجمه آوردند تا به خیال خود، شاید از مسیر انقلاب بازگردد، هرگز عقب‌نشینی نکرد و به‌قول خودش که انقلابِ امام را «انقلاب انسان‌ساز» می‌دانست، در این راه از آرمان والایش کوتاه نیامد و در پاسخ به آنان اثر ماندگار «تیر نمرود» را خلق کرد و بر سینه آمریکا این شیطان بزرگ روانه کرد. 

این فرزند ایران و تبریز قهرمان‌پرور، برای آن‌که نشان دهد از سروده «مرگ بر آمریکا» هیچ‌گاه پشیمان نیست، با ساختن اثر به یادماندنیِ «سازش نمی‌پذیریم» کارنامه درخشان استکبارستیزیِ خود را به اوج رساند و نشان داد که همچنان بر عهدی که با امام و شهیدان دارد، پایبند است. 

یقین داریم که آثار ماندگار این مرد بزرگ، یادگار ارزنده‌ او در این‌جا و ذخیره گران‌بهای او برای نشأه‌ اخروی است، ان‌شاءالله. 

خداوند او را با شهیدان محشور فرماید که همواره محافل یاد آنان را با صدای ماندگار خود رونق ‌می‌بخشید. درگذشت این استاد ذوفنون را به جامعه هنری و مردم عزیز استان تسلیت می‌گویم.

سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده 
فرمانده سپاه عاشورا

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار